Bliv en del af et engageret rådgiverteam og gør en forskel for stalkingudsatte

Hver mandag og torsdag kl. 17-20 tilbyder Dansk Stalking Center telefonrådgivning til stalkingudsatte, pårørende og fagpersoner. Rådgivningen dækker tre områder: Den støttende psykosociale samtale, råd og vejledning om forholdsregler ift. stalking og lettere juridisk rådgivning.

Telefonrådgivningen varetages af et team af dygtige og engagerede frivillige med en relevant bachelor- eller kandidatuddannelse inden for det pædagogiske, psykologiske, sociale eller juridiske område.

Mailrådgivningen varetages pt. af en ansat i foreningen, men vil på sigt også skulle varetages af frivillige.

Vi går højt op i, at vores frivillige rådgivere føler sig klædt på til at varetage opgaven. Derfor kommer alle vores frivillige igennem et grundigt oplæringsforløb, som du kan læse mere om her.

Som frivillig telefonrådgiver tager du minimum to vagter á tre timer om måneden, og der vil som hovedregel altid være to rådgivere på vagt ad gangen samt en ansat til at sparre med.

Vi søger en høj grad af professionalisme i rådgivningen, samtidig med at vi prioriterer, at det skal være hyggeligt at komme i rådgivningen. Derfor vil der altid være kaffe/te, lidt snacks og plads til hyggesnak med de andre rådgivere mellem samtalerne.

Du kan læse mere om, hvad det kræver at blive en del af vores engagerede frivillige rådgiverteam, i vores aktuelle jobopslag her.